You are currently viewing Sposoby na zwiększenie zasięgu organicznego na Facebooku i Instagramie

Każdy chciałby poznać jedną magiczną sztuczkę, która jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki sprawi, że zasięgi same poszybują w górę. Uwaga, ja też chciałabym ją poznać. Rozczaruję Cię – to tak nie działa. Żeby poprawić zasięg postów na Facebooku i Instagramie, trzeba wiedzieć, co ma realny wpływ na ich zwiększanie. Mam tutaj na myśli zasięg organiczny (czyli nie promowany płatnymi reklamami – Facebook Ads.)

Dlatego zanim przejdziesz do dalszej części tego wpisu zacznij od mojego archiwalnego postu na blogu Co ma wpływ na zwiększenie zasięgi organicznego na Facebooku i Instagramie. Dowiesz się z niego jakie konkretnie działania Twoich odbiorców wpływają na zwiększenie zasięgu i jakie działania lubi słynny algorytm.

Zanim podam Ci konkretne przykłady, które sama z powodzeniem stosuję u siebie i na profilach swoich klientów, ustalmy kilka faktów.

1.W social mediach jest bardzo duża konkurencja. Tak, Twoja też w nich jest więc to naturalne, że musisz walczyć o uwagę odbiorców.
2 .Social media lubią regularność. Jeden przypadkowy post raz na dwa tygodnie to za mało, żeby Twoje zasięgi poszybowały w górę.
3. Social media lubią zaangażowanie – jeśli nie masz czasu na pracę nad rozwojem swoich profili zastanów się nad zleceniem ich prowadzenia.

Podobnie jak w zeszłym roku, specjaliści od social mediów krzyczą, że ten rok będzie rokiem WIDEO w różnej postaci. Powinniśmy więc skupić się na transmisjach na żywo, 24h relacjach, rolkach i krótkich filmach publikowanych bezpośrednio na profilach. To prawda, ale jeśli nie masz w sobie odwagi na pokazywanie siebie lub zasobów do tworzenia materiałów wideo to możesz zacząć działać bez tego. Koniec kropka. Robienie czegoś wbrew sobie i tak nie przyniesie efektów.

Co więc może (ale nie musi, u każdego sprawa może wyglądać inaczej) wpłynąć pozytywnie na Twoje zasięgi?

Idealnie skonfigurowany profil na Facebooku i Instagramie. Profil, który przyciąga wzrok i na którym nie brakuje żadnych informacji. Jeśli Twoje treści trafią do nowych odbiorców, dopieszczony profil pomoże Ci zatrzymać ich na dłużej i skierować w miejsce, do którego chcesz ich zaprowadzić. Więcej osób to większa szansa na zainteresowanie ich Twoimi treściami, czyli zwiększenie zasięgu.

Jeśli nie jesteś pewna czy Twój profil na Facebooku wykorzystuje 100% jego darmowych możliwości polecam Ci mój nowy E-BOOK „ Dobry początek! Dostosuj swój profil firmowy na Facebooku!;

Zdjęcie przyciągające wzrok. W social mediach jest już coraz mniej miejsca na byle jakie zdjęcia, które nie są dobrze wykadrowane, nieostre, ciemne i smutne. Jeśli pokazujesz siebie spróbuj pokazać się w kolorowej bluzce, zadbaj o estetyczne tło lub jakiś element, który sprawi, że odbiorca zatrzyma na nim wzrok. Jeśli pokazujesz swoje produkty, nie wahaj się zainwestować w profesjonalną sesję produktową. Nie masz na to środków? Poszukaj w internecie darmowych informacji o tym jak samodzielne robić dobre zdjęcia. Bardzo polecam Ci w tym temacie profil Dominiki Dzikowskiej KOBIECA FOTO SZKOŁA.

Robiąc zdjęcie pamiętaj o tym, że prawie wszyscy żyjemy w biegu i w biegu przeglądamy social media. Coraz większy procent odbiorców ogląda je na smartphonie, więc zdjęcie to Twoja szansa na zatrzymanie uwagi odbiorcy.

Grafika – to doskonałe narzędzie, jeśli tworzysz treści edukacyjne. Ale też wyjście z sytuacji, kiedy po prostu nie masz dobrych zdjęć. Twórz grafiki, które są przejrzyste, spójne z Twoją marką i dobrym, przemyślanym tekstem. Nie bój się żywych kolorów. Ja osobiście mam już przesyt złotego, czarnego i beżów, a Ty?

Nagłówek – twórz chwytliwe nagłówki do swoich postów. Np. 3 szybkie triki jak wyczyścić złotą biżuterię. Może warto napisać taki nagłówek drukowanymi literami i dodać do niego na początku i końcu krzykliwą, kolorową emotkę.

Pamiętaj! Oddziel nagłówek od reszt tekstu.

Tekst – po pierwsze niech nie będzie kosmicznie długi (te teksty zostaw sobie do publikacji na blogu). Pisz krótkie i proste zdania. Twórz akapity. Dodaj do tekstu emotki (byle nie za dużo), wyróżnij najważniejsze słowa lub zdania drukowanymi literami. Niech Twój tekst wizualnie będzie po prostu ładny. W ten sposób ułatwisz odbiorcy czytanie i zatrzymasz go na dłużej. Algorytm bardzo to lubi.

Staraj się w każdym poście zadać pytanie swoim odbiorcom. Byle nie za skomplikowane, na które udzielenie odpowiedzi zajmie im za dużo czasu. Angażuj ich w rozmowę.

Odpisuj na ABSOLUTNIE KAŻDY KOMENTARZ POD POSTEM, to bardzo ważne dla zwiększenia Twoich zasięgów. Ja osobiście nie wyobrażam sobie, żeby na komentarze nie odpisywać. To część Twojej obsługi klienta, ale o tym opowiem Ci w osobnym wpisie na blogu.

CALL TO ACTION (wezwanie do działania) – każdy post powinien zawierać w sobie niekoniecznie w formie aktywnego przycisku. Call to action to nic innego jak napisanie odbiorcy wprost co ma teraz zrobić: wejść na stronę www, zapisać się do newslettera, sprawdzić ofertę. Ważne! Unikaj pisania wprost: skomentuj, udostępnij itp. Jeśli chcesz to zrobić spróbuj użyć innych słów.

Staraj się urozmaicaj formę Twoich postów. Twórz posty ze zdjęciami, grafikami, filmem, linkiem do bloga, ankietą itp.

Udostępnij swój post w 24h relacji. O tym jak poprawnie opublikować post na Facebooku Instagramie pisałam wcześniej.

Twórz INSTA STORY! Jeśli nie masz w sobie odwagi żeby nagrywać, zacznij od udostępniania zdjęć i relacji. Zadbaj o ich jakość. Koniecznie stwórz napisy. Używaj naklejek. Zadawaj pytania. Używaj hasztagów. Zapisuj w wyróżnionych te, które warto.

Udzielaj się na zamkniętych grupach na Facebooku. Pokaż się od strony eksperta. Tylko pamiętaj o zaznaczeniu na swoim prywatnym profilu jaki biznes prowadzisz. Możesz dołączyć do grupy również jako strona. Zawsze pamiętaj o zapoznaniu się z regulaminem grupy i unikaj nachalnego spamowania. Bądź sobą i pokaż swoje mocne strony. Zwrócisz w ten sposób uwagę innych grupowiczów, którzy mogą polubić Twój profil i zostać na nim na dłużej.

Bierz udział w tzw. LINK PARTY na innych profilach i w zamkniętych grupach. Znam wiele grup biznesowych, które pozwalają na reklamowanie się, np. w jeden konkretny dzień w tygodniu.

Twórz treści wspólnie z innymi twórcami i markami. Ustalcie plan i wzajemnie promowanie się na swoich profilach. Pamiętajcie o wzajemnym oznaczeniu się.

Używaj HASZTAGÓW- na Instagramie nie ma mowy o ich pominięciu. Dowiedz się jak poprawnie ich używać. Na Facebooku możesz użyć dosłownie kilku, które tematycznie opiszą Twój post. Uwaga!

W mojej zakładce DARMOWE MATERIAŁY czeka na Ciebie DARMOWY ZESTAW HASZTAGÓW: WIELKANOC. Dostęp do strony uzyskasz po zapisaniu się do newslettera.

WIDEO, TRANSMISJE NA ŻYWO, 24H RELACJE I ROLKI – nie bez powodu zostawiłam ten punkt na sam koniec. Owszem to właśnie tworzenie treści wideo prawdopodobnie najszybciej zwiększy Twoje zasięgi i bardzo gorąco zachęcam Cię do ich tworzenia. Ale wiem też, że to nie jest takie proste jak mogłoby się wydawać. Zwłaszcza jeśli jest się dopiero na początku przygody z marketingiem w social mediach. Nie dołuj się jeśli nie masz w tej chwili ani mocy ani zasobów żeby je tworzyć, ale zostaw sobie otwartą furtkę na przyszłość.

Jeśli masz w planach TRANSMISJE NA ŻYWO pomyśl o zaproszeniu jakiegoś gościa.

Udzielaj się na innych profilach. Daj innym to o co sama walczysz. Zostaw reakcję pod postem, udostępnij, skomentuj, wejdź w dyskusję.

I najważniejsze na koniec – nie poddawaj się i nie porównuj się do innych. Pamiętaj, że to co działa u innych niekoniecznie musi zadziałać u Ciebie. Bądź cierpliwa i systematyczna w tym co robisz. Pamiętaj też, że Facebook już od dawna to nie tylko portal społecznościowy, to po prostu biznes, więc niezależnie od tego co zrobisz w pewnym momencie będziesz musiała zacząć wspierać się płatnymi reklamami Facebook Ads. Warto, żebyś już na początku swojej drogi zabezpieczyła sobie budżet na ten cel.

Poznaj 40 sposobów na zasięgi organiczne na Facebooku i Instagramie

A teraz BÓJ SIĘ I PUBLIKUJ!

Dodaj komentarz